Synthesis posted: " Από την στιγμή που ξεκίνησε η ψηφιακή επανάσταση, ανάγκασε κάθε οργανισμό να επαναπροσδιορίσει ή τουλάχιστον να ξανασκεφτεί τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιείται. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες, έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά σε αυτό που γενι" Από την στιγμή που ξεκίνησε η ψηφιακή επανάσταση, ανάγκασε κάθε οργανισμό να επαναπροσδιορίσει ή τουλάχιστον να ξανασκεφτεί τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιείται. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες, έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά σε αυτό που γενικά ονομάζεται «ψηφιακός μετασχηματισμός». Την ώρα που οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 6,8 τρισεκατομμύρια $ έως το 2023, συχνά γίνονται χωρίς να υπάρχει κάποια πρόβλεψη για τα οφέλη ή την απόδοση της επένδυσης τους. Έτσι, στην περίπτωση αποτυχίας, οι αιτίες μπορεί να είναι ναι μεν πολλαπλές αλλά κυρίως είναι το αποτέλεσμα της υποτίμησης των διαφόρων βημάτων ή σταδίων που απαιτούνται για την επιτυχή εκτέλεση μιας ατζέντας μετασχηματισμού. Πιο συγκεκριμένα, ένα από τα πιο κοινά λάθη είναι η αφελής υπόθεση ότι αγοράζοντας απλώς μια τεχνολογία ή επενδύοντας σε οποιοδήποτε από τα εργαλεία ή λαμπερά νέα αντικείμενα της ακμάζουσας αγοράς τεχνολογίας, οι οργανισμοί θα μεταμορφωθούν με κάποιο τρόπο. Αλλά ακόμη και η καλύτερη τεχνολογία, θα πάει χαμένη, αν δεν προηγηθούν οι κατάλληλες διαδικασίες. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες είναι η αποτυχία επένδυσης σε δεξιότητες και ειδικά, η έλλειψη αναπροσαρμογής και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού. Αυτό, για πολλούς οργανισμούς είναι αρκετά δύσκολο, το να πείσουν για παράδειγμα έμπειρους υπαλλήλους ή ανώτερα στελέχη να αναπτύξουν νέα τεχνολογικά εργαλεία. Γενικά είναι προβληματικό, όταν οι εταιρείες αποφασίζουν να ξεκινήσουν μια ατζέντα ψηφιακού μετασχηματισμού χωρίς να έχουν σαφή ορισμό, πόσο μάλλον όραμα, για το τι σημαίνει. Παρόλο που κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των τύπων επιχειρήσεων, η θεμελιώδης έννοια του μετασχηματισμού δεν είναι η αντικατάσταση παλαιών τεχνολογιών με νέες ή η σύλληψη μεγάλου όγκου δεδομένων ή η πρόσληψη ενός στρατού επιστημονικών δεδομένων , ή η προσπάθεια αντιγραφής πραγμάτων που κάνει η Google ή η Amazon. Στην πραγματικότητα, η ουσία του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η διασφάλιση ότι οι βασικές αποφάσεις, οι ενέργειες και οι διαδικασίες θα επηρεάζονται έντονα από τις γνώσεις που βασίζονται στα δεδομένα και όχι από την ανθρώπινη διαίσθηση. Πέντε είναι λοιπόν οι βασικοί παράγοντες για σωστή εφαρμογή ψηφιακού μετασχηματισμού. - Άνθρωποι: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ξεκινά από τους ανθρώπους, κάτι το οποίο μας υπενθυμίζει ότι κάθε φορά που μιλάμε για δεδομένα κρύβονται άνθρωποι από πίσω. Για τους περισσότερους οργανισμούς, η ανθρώπινη διάσταση στο κομμάτι του μετασχηματισμού αναφέρεται στην πρόσβαση που υπάρχει στους καταναλωτές, τους πελάτες και τους υπαλλήλους. Στο κομμάτι που όλα αυτά είναι αριθμητικά ελεγχόμενα ίσως να μην είναι και τόσο απαραίτητη πολύ τεχνολογία ή δεδομένα. Τι συμβαίνει όμως όταν ένας οργανισμός γίνεται πολύ μεγάλος ή πολύπλοκος για να γνωρίζει τους πελάτες ή τους υπαλλήλους σας σε προσωπική βάση;
- Δεδομένα: Εάν γίνει απαραίτητη η αναβάθμιση της γνώσης που έχει ένας οργανισμός για τους καταναλωτές, τους πελάτες και τους υπαλλήλους του, θα πρέπει να υπάρχουν τα κατάλληλα δεδομένα. Τα δεδομένα αυτά πρέπει να είναι προσβάσιμα και ανακτήσιμα αρχεία τα οποία θα περιλαμβάνουν αλληλεπιδράσεις με καταναλωτές, υπαλλήλους και πελάτες (τι κάνουν, ποιοι είναι, τι προτιμούν κλπ).
- Γνώση: Τα δεδομένα τις περισσότερες φορές δεν είναι αρκετά από μόνα τους. Χωρίς κάποιο μοντέλο, σύστημα, ή πλαίσιο οποιαδήποτε δεδομένα δεν χρησιμεύουν κάπου. Αντίθετα, με την σωστή τεχνογνωσία και τα εργαλεία τα δεδομένα μπορούν να μετατραπούν σε πληροφορίες και κατ' επέκταση σε γνώση.
- Δράση: Μετά το στάδιο της γνώσης ακολουθεί η δράση, γιατί η γνώση από μόνης της δεν αρκεί. Καθώς αρκετές φορές, ενδιαφέρουσες ιδέες πάνε χαμένες όταν δεν υπάρχει ένα σταθερό σχέδιο να τις μετατρέψει σε πράξεις. Φυσικά, σ' αυτή την φάση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και οι δεξιότητες των ανθρώπων που έχουν αναλάβει μια δράση. Να μετατρέψουν το «και τώρα τι;» σε πράξεις που θα ξεκλειδώσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Αποτελέσματα: Στο στάδιο αυτό, αξιολογούνται τα αποτελέσματα και η επίδραση. Αν και φαινομενικά τα αποτελέσματα συνήθως είναι το τελικό στάδιο μιας διαδικασίας, στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν ισχύει, καθώς αφού αξιολογηθούν τα αποτελέσματα, επιστρέφουμε ξανά στα δεδομένα. Έτσι, τα ίδια τα αποτελέσματα γίνονται μέρος του νέου και πλουσιότερου συνόλου δεδομένων, το οποίο θα αυξηθεί και θα βελτιωθεί με τα ευρήματα της διαδικασίας. Παράλληλα, ενισχύονται και αναπτύσσονται οι δεξιότητες των ανθρώπων που χρειάζονται για να δημιουργηθεί σύνδεση ανθρώπων και τεχνολογίας.
Εν ολίγοις, το κρίσιμο μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού δεν είναι το ψηφιακό κομμάτι αλλά ο μετασχηματισμός. Ο κόσμος μας έχει αλλάξει δραματικά τις τελευταίες δύο δεκαετίες και η προσαρμογή ενός οργανισμού σε αυτές τις αλλαγές δεν μπορεί να επιτευχθεί από τη μια μέρα στην άλλη απλώς με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών ή τη συλλογή περισσότερων δεδομένων. Αυτό που χρειάζεται είναι αλλαγή νοοτροπίας, και κουλτούρας συμπεριλαμβανομένης και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επανεκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού ώστε να είναι έτοιμο για το μέλλον. Βέβαια, μιλώντας για αλλαγές, υπάρχει και κάτι το οποίο δεν άλλαξε ούτε και πρόκειται να αλλάξει. Αυτό είναι η αποστολή και η πρόκληση που είχε και έχει κάθε φορά ένας ηγέτης. Να προετοιμάζει δηλαδή την ομάδα του για το μέλλον, δημιουργώντας γέφυρες που να συνδέουν το παρελθόν με τις ανάγκες του τώρα και του αύριο. Φυσικά ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της διαδικασίας. |
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment